Vuković je nakon debate objavio repliku Radulovića i člana DPS-a Mihaila Anđušića na Tviteru uz komentar „Evo konkretnog odgovora, vjerovali ili ne“, aludirajući na Radulovićev odgovor kako namjeravaju da sprovedu program „Evropa Sad2“.
Evo ‘konkretnog’ odgovora predstavnika pokreta ‘Evropa Sad’ na pitanje našeg @miki_andjusic o tome kako taj pokret namjerava da sprovede program ‘Evropa Sad2’ 👇👇👇
Na to je reagovala Maida Gorčević, članica Predsjedništva Pokreta Evropa sad, uz tvrdnju da je to bio podrugljiv komentar.
„Zbog činjenice da je decenije života proveo u inostranstvu, Radulović ne govori tečno maternji jezik. Filip Radulović je odrastao i obrazovao se u SAD. Osnovnu i srednju školu je završio u San Francisku, a diplomirao je na Univerzitetu Kalifornije u Dejvisu. Nakon fakulteta radio je za neke od najvećih svjetskih kompanija u oblastima biotehnologije, automobilske industrije i zelene energije, uključujući i kompaniju „Tesla“. Vuković se, u svom maniru, narugao toj činjenici nakon Filipovog gostovanja. Ipak, to mnogo više govori o ličnom karakteru i političkoj kulturi bivšeg gradonačelnika“, istakla je Gorčević.
Prema njenim riječima, Vuković je još jednom dokazao „da je za njega i njegovu partiju crnogorska dijaspora samo glasački „džep“ i birački resurs, čijim će se pripadnicima zbog nedovoljne elokventnosti ili greške u padežu, privatno izvjesno narugati“.
„Ovaj put se, ovom univerzitetskom profesoru, omaklo da to ipak učini javno. Pozivam bivšeg gradonačelnika i nesuđenog v.d. predsjednika DPS-a da uputi izvinjenje Raduloviću i time sačuva makar profesorski integritet“, zaključila je Gorčević.
Održavanje novih izbora na sjeveru Kosova, obezbjeđivanje učešća Srba na njima i uspostavljanje Zajednice srpskih opština, zahtjevi su evropskih zvaničnika, rekao je visoki predstavnik Evropske unije (EU) za spoljnu politiku i bezbjednost Žosep Borelj.
On je kazao da su ti zahtjevi saopšteni na sastanku sa predsjednicima Srbije i Kosova Aleksandrom Vučićem i Vjosom Osmani.
Borelj je u objavi na Tviter nalogu naveo da će, ako to ne bude učinjeno, biti ozbiljnih posledica u vezi odnosa sa EU.
On je, kako prenose agencije, objavio da je u Moldaviji na samitu evropskih lidera razgovarao sa Vučićem i Osmani o „opasnoj situaciji na Kosovu“.
Saobraćaj je u prekidu za sva vozila na putu Mojkovac – Đurđevića Tara, u mjestu Dobrilovina.
Na magistralnom putu M-5 Rožaje – Špiljani zbog rekonstrukcije će saobraćaj biti obustavljen od osam sati i 30 minuta do 11 sati i 30 minuta, kao i od 13 sati i 45 minuta do 16 sati i 45 minuta.
Zbog obnavljanja središne horizontalne linije na magistralnom putu M-6 dionica Šavnik-Kruševica, lokalitet Meka Dola,doći će do obustave saobraćaja za teretna vozila(šlepere), vozila sa prikolicom, autobuse i kamione od devet do 11 sati.
Na regionalnom putu R-13, na dionici Bioče-Mateševo, od Nožica do Lopata, saobraćaj će biti obustavljen za sva vozila od deset do 14 sati.
Na regionalnom putu Pljevlja – Metaljka saobraćaj će zbog radova biti obustavljen od deset do 14 sati.
Saobraćaj na dionici regionalnog puta R-20 Tušina – Šavnik zbog radova će biti obustavljen od devet do 12 sati, i od 13 do 16 sati.
Sabraćaj na na magistralnom putu M-1 Petrovac-Bar-Ulcinj na dionicima Krtolska raskrsnica-Petrovac i Lepetani-Krtolska raskrsnica zbog asfalitranja je promijenjen sa dvosmjernog na jednosmjerni od sedam do 19 sati.
Saobraćaj na magistralnom putu M-5 Ribarevine –Dračenovac u mjestu Rožaje promijenjen je sa dvosmjernog na jednosmjerni zbog sanacije zidova.
Saobraćaj na putu Mateševo – Kolašin zbog rekonstrukcije je promijenjen sa dvosmjernog na jednosmjerni.
Saobraćaj na magistralnom putu M-2 Podgorica-Bioče, zbog izgradnje bulevara Vilija Branta, promijenjen je sa dvosmjernog na jednosmjerni.
Zbog radova na magistralnom putu Virpazar – Podgorica, na kružnom toku Zabjelo promijenjen je saobraćaj sa dvosmjernog na jednosmjerni, uz povremene prekide saobraćaja ne duže od 30 minuta – od 22 sata do četiri sata ujutru.
Saobraćaj na magistralnom putu Jasenovo polje – Šavnik zbog radova na putu promijenjen je sa dvosmjernog na jednosmjerni.
Na magistralnom putu M-8 Lipci-Grahovo–Vilusi i Debeli Brijeg–Kotor saobraćaj je promijenjen sa dvosmjernog na jednosmjerni od sedam do 19 sati zbog asfaltiranja.
Promijenjen je režim saobraćaja sa dvosmjernog na jednosmjerni u Budvi od Prijevora do Lastve Grbaljske i potpuna obustava saobraćaja od deset do 14 sati.
Veliki broj građana i jutros se okupio u Zvečanu kako bi izrazili protest zbog upada specijalnih jedinica takozvane kosovske policije pre sedam dana u zgradu Opštine.
Nekoliko stotina ljudi prisutno je ispred zgrade opštine, i taj broj se povećava.
Iako u manjem broju, ispred zgrade opštine Zvečan i dalje se nalaze pripadnici Kfora, a od jutros ne nose šlemove na glavama.
Za sada je svega desetak vojnika iza ograde koja ih razdvaja od okupljenih građana.
Parkirano je i nekoliko oklopnih vozila specijalne policije. Situacija je mirna.
U Crnoj Gori danas će biti pretežno sunčano, uz povremeno malu do umjerenu oblačnost, a najviša dnevna temperatura vazduha iznosiće 29 stepeni.
Od sredine dana uz promjenljivu oblačnost mjestimično kiša ili pljusak i grmljavina, prvenstveno u kontinentalnim predjelima i planinskom zaleđu Boke.
Kako je saopšteno iz Zavoda za hidrometeorologiju i seizmologiju, ponegdje su moguće i kratkotrajne vremenske nepogode praćene gradom i jakim udarima vjetra.
Na sjeveru je tokom jutra po kotlinama moguća magla.
Vjetar će biti slab do umjeren, promjenljivog smjera.
Jutarnja temperatura od pet do 18, najviša dnevna od 17 do 29 stepeni.
U Luci Bar je u maju prošle godine oduzeto 145.000 paketa cigareta, čija vrijednost iznosi više desetina miliona eura, ali javnosti je još nepoznato gdje se te cigarete nalaze i da li su uništene. Prema nezvaničnim informacijama Portala RTCG, cigarete su još u Crnoj Gori na lokaciji koja je pod nadzorom Specijalnog policijskog odjeljenja (SPO).
Da bi dobili više informacija, obratili smo se Upravi prihoda i carina, ali oni su nam kazali da nadležni organi vode postupak.
„S obzirom da vam je poznata aktuelna situacija u vezi oduzetih cigareta, obavještavamo vas da tražene podatke ne smijemo davati jer je u toku izviđajni postupak pred nadležnim organima i eventualno pokretanje krivičnog postupka protiv određenih pravnih i fizičkih lica“, saopštili su nam iz Uprave prihoda i carina.
Prethodno su i u januaru ove godine iz Uprave prihoda i carina Portalu RTCG saopštili da podatke o oduzetim cigaretama ne smiju davati jer je u toku izviđajni postupak pred nadležnim organima i eventualno pokretanje krivičnog postupka.
Vlada Crne Gore imala je namjeru da zaplijenjene cigarete bez akciza ubaci na tržište i da na taj način ostvare prihod od tranzita duvanskih proizvoda preko Crne Gore.
No, šefica Svjetske zdravstvene organizacije (SZO) za Crnu Goru Mina Brajović kazala je duvan, duvanski proizvodi i proizvodna oprema moraju biti uništeni ili uklonjeni.
„Shodno članu 18, Protokola i članu 15.4(c) SZO FCTC definisana je posebna obaveza svih zemalja članica da obezbijede da sav konfiskovan duvan, duvanski proizvodi i proizvodna oprema moraju biti uništeni ili uklonjeni, pri čemu, shodno članu 1 Protokola precizno je definisano da „Konfiskacija“ podrazumijeva trajno lišavanje imovine po nalogu suda ili drugog nadležnog organa“ istakla je sredinom prošle godine Brajović za Portal RCTG.
Navela je da sve zemlje koje su pristupile Protokolu, a članice su Konvencije su dužne izvršavati preuzete obaveze u skladu sa duhom ratifikovanih sporazuma.
„Uvjereni smo da će Crna Gora, kao članica oba sporazuma, iskoristiti priliku da demonstrira svoje liderstvo i posvećenost naporima na planu eliminacije nezakonite trgovine duvanskim prozivodima, kao i da ispoštuje svoje međunarodne obaveze“, objasnila je Brajović.
To je rezultat pregovora koje su vodili čelnici dviju kompanija proteklih mjesec dana. Ispred privatne kompanije u razgovorima su učestovali suvlasnici Dušan Ban i Željko Mihajlović. Treći suvlasnik i izvršni direktor Pomorskog saobraćaja Dejan Ban, kao “Vijesti” saznaju, nije učestvovao u pregovorima i sve je prepustio svojim poslovnim partnerima zbog veoma zategnutog odnosa sa čelnicima Morskog dobra Blažom Rađenovićem (URA) i Mladenom Mikijeljem (Nova).
Morsko dobro je u februaru po nalogu Vlade od ove privatne kompanije preuzelo upravljanje trajektnom linijom Kamenare-Lepetani.
Prema nezvaničnim saznanjima “Vijesti”, Pomorski saobraćaj je za šest trajekata tražio minimum 6,7 miliona eura od državne kompanije čiji su čelnici na početku pregovora bili spremni da plate najviše 5,5 miliona.
“Na kraju je dogovor postignut za cijenu koja uz dodatni lot sa skoro 700 stavki rezervnih djelova i potrošnog materijala za te brodove iznosi onoliko koliko su Ban i Mihajlović na početku tražili”, kazao je izvor “Vijesti, dodajući da je privatna firma tražila da se raspiše javni tender za kupovinu trajekata.
Morsko dobro je prekjuče na centralnom portalu elektronskih javnih nabavki objavilo tender za “otvoreni postupak javne nabavke šest trrajekata za prevoz vozila i putnika na relaciji Kamenari-Lepetane, sa rezervnim djelovima i pratećom opremom”. Ukupna procijenjena vrijednost brodova i rezervnih djelova je 6.710.600 eura, a PDV-a 1.409.226 eura.
U floti Morskog dobra se nalaze dva kupljena trajekta iz Hrvatske i Grke koji su kupljeni u pregovaračkom postupku bez prethodnog objavljivanja poziva za javno nadmetanje, tako da za njih nije plaćen PDV, kao i dva iznajmljena trajekta od kojih je jedan iz flote Pomorskog saobraćaja.
Novi tender u kome su u tehničkim specifikacijama “nacrtani” trajekti Pomorskog saobraćaja otvoren je za dostavljanje ponuda do 15. juna kada će one biti i otvorene.
“S obzirom da je na pragu ljetnja turistička sezona i da je broj vozila koji koriste trajektnu liniju konstantno u porastu, a uzimajući u obzir i da zakup jednog trajekta ističe početkom juna, kapaciteti postojećih trajekta ubrzo neće biti dovoljni da obezbijede nesmetano odvijanje saobraćaja. U cilju obezbjeđivanja kontinuiranog i nesmetanog prevoza vozila i putnika na relaciji Kamenari – Lepetane u ljetnjoj turističkoj sezoni, što je od izuzetnog značaja na nivou cijele države, neophodno je obezbijediti dodatne trajekte, odgovarajućih kapaciteta. Shodno ukazanim potrebama za obezbjeđivanjem dodatnih trajekata, pokrećemo otvoreni postupak javne nabavke u skladu sa članom 54 stav 4 Zakona o javnim nabavkama i određujemo kraći rok za podnošenje ponuda (ne kraći od 15 dana) od dana objavljivanja tenderske dokumentacije”, piše u obrazloženju ove nabavke.
Morsko dobro je juče počelo naplatu karata po sezonskoj liniji u skladu sa cjenovnikom koji je nedavno usvojen, a koji se skoro identičan cjenovniku koji je imao Pomorski saobraćaj
Objašnjeno je da su razlozi za skraćenje roka uslovljeni ljetnjom turističkom sezonom koja je na pragu, a od koje i privreda i država imaju velika očekivanja u pogledu ostvarenja posjete turista, zbog čega je neophodno obezbijediti i pružiti adekvatnu uslugu pomorskog saobraćaja na relaciji Kamenari – Lepetane.
“Pošto je elektronski sistem javnih nabavki u značajnoj mjeri olakšao i pojednostavio ponuđačima pripremu i podnošenje ponuda, naručilac smatra da skraćenje roka za podnošenje ponuda neće značajno uticati na tržište ponuđača”, navodi se u obrazloženju.
Svi trajekti imaju važeće papire
Iz tenderske dokumentacije vidi se da su se Pomorski saobraćaj i Morsko dobro načelno usaglasili da tri najmanja i najstarija trajekta “Kamenari”, “Lepetene” i “Perast”, pojedinačnog kapaciteta po 21 vozilo, državna kompanija kupi po cijenama od 110.000, 140.000 i 150.000 eura bez PDV-a.
Trajekt “Igalo” kapaciteta 32 vozila procijenjen je na 900.000 eura, dok je cijena trajekta “Teodo” istog kapaciteta1,7 miliona eura, takođe sve bez PDV-a.
Cijena najvećeg trajekta Pomorskog saobraćaja – broda “Grbalj” kapaciteta 45 automobila iznosi 2,8 miliona eura bez PDV-a dok je cijena lota rezervnih djelova 910.600 eura, takođe bez PDV-a.
Propozicijama tendera predviđeno je da Morsko dobro pet trajekata preuzme najkasnije do 15. jula, dok se rok isporuke najvećeg broda može produžiti najkasnije do 1. marta naredne godine.
Svi trajekti Pomorskog saobraćaja imaju važeće papire i klasu crnogorskog registra. Uz to, dva najnovija i najvrednija broda – “Teodo” i “Igalo” u međuvremenu su dokovani u brodogradilištu Adriatic 42 u Bijeloj i pregledani od strane eksperata Hrvatskog registra brodova iz Splita, pa su dobili i klasu HRB-a. To im omogućava da bez problema u slučaju potrebe, mogu da rade i u vodama bilo koje države Evropske unije.
Nagetsi bez većih problema savladali Hit i poveli sa 1:0 u velikom finalu NBA lige
Iako su 10 dana bili na odmoru, igračima Denvera nije trebalo dugo da pronađu pravi ritam, pa su rezultatom 104:93 pobijedili Majami i poveli sa 1:0 u finalu.
Nagetsi su sredinom prve četvrtine preuzeli kontrolu nad utakmicom, u drugoj su povećavali prednost, a krajem trećeg kvartala su imali i maksimalnih plus 24 (84:60).
„The 1st Finals game in franchise history is a rousing success.“
Gosti sa Floride su potom početkom posljednje dionice serijom 14:0 prišli na minus 10 (84:74), ali je njihov nalet odbio Nikola Jokić, koji je 12 od svojih 27 poena (8/12 iz igre, 10/12 sa linije slobodnih bacanja) postigao u završnih 12 minuta igre.
Srpski centar je uz sjajan poenterski učinak, podijelio 14 asistenija i uhvatio 10 skokova, čime je postao drugi igrač u istoriji lige koji je na debiju u finalu ostvario tripl-dabl, nakon Džejsona Kida 2001.