Uprava Barske plovidbe se povodom odluke o kupovini plovila starog 43 godine nije konsultovala sa Ministarstvom kapitalnih investicija
Iz MKI su naveli da je dnevni red za Skupštinu akcionara Barske plovidbe proširen od strane članova Odbora direktora tačkom koja se odnosi na kupovinu broda ,,Af Franceska“, bez bilo kakve prethodne konsultacije ili saglasnosti od strane MKI
Ministarstvo kapitalnih investicija (MKI) iz medija je saznalo da je uprava Barske plovidbe donijela odluku da kupi feribot ,,Af Franceska“ star 43 godine, kazali su Pobjedi iz tog Vladinog resora, na čijem je čelu Ervin Ibrahimović. Iako je Vlada ovlastila opunomoćenog predstavnika državnog akcijskog kapitala da na Skupštini akcionara glasa za kupovinu broda, prilično je čudno da MKI kao resorno ministarstvo za djelatnost, koju obavlja Barska plovidba, ne bude konsultovano o toj odluci.
– Odbor direktora Barske plovidbe nije u postupku koji je prethodio donošenju odluke o kupovini broda ,,Af Franceska“ tražio mišljenje MKI-a, niti je ovo ministarstvo na bilo koji način učestvovalo u procesu odabira broda čija kupovina je predložena od strane Odbora direktora Skupštini akcionara. Ovo ministarstvo je sa kupovinom broda upoznato istovremeno kada i ostatak javnosti, odnosno kada su elektronski mediji prenijeli saopštenje za javnost Odbora direktora Barske plovidbe, a koje se odnosilo na odluku o kupovini broda ,,Af Franceska“ – kazali su iz MKI-a našoj redakciji.
Bez konsultacija i saglasnosti
Iz MKI-a su dodali i da je dnevni red za Skupštinu akcionara proširen od strane članova Odbora direktora tačkom koja se odnosi na kupovinu ovog broda, bez bilo kakve prethodne konsultacije ili saglasnosti od strane Ministarstva kapitalnih investicija.
Ipak vlada u tehničkom mandatu je dala zeleno svjetlo za kupovinu ovog feribota.
– Konačni stav u odnosu na kupovinu broda dala je Vlada kao vlasnik akcijskog kapitala, te je shodno tome Vlada ovlastila opunomoćenog predstavnika državnog akcijskog kapitala da na Skupštini akcionara glasa za kupovinu broda. Dakle, MKI nije vlasnik akcijskog kapitala, nego država, tako da Vlada u konačnom iskazuje svoj stav (a ne pojedinačno Ministarstvo) u odnosu na prijedloge odluka koje razmatra Skupština akcionara u privrednom društvu, a Vlada je iskazala svoj stav da se podrži kupovina broda ,,Af Franceska“ – rekli su iz MKI-a.
Zakonska procedura
Oni su podsjetili da su Zakonom o privrednim društvima decidno propisane nadležnosti svih organa upravljanja jednim privrednim društvom.
– Odredbe ovog zakona primjenjuju se i na privredna društva u većinskom državnom vlasništvu. U skladu sa odredbama ovog zakona, organi upravljanja u Barskoj plovidbi su Skupština akcionara, Odbor direktora i izvršni direktor. Odluku o kupovini broda ,,Af Franceska“ donijela je, shodno zakonskim ovlašćenjima, Skupština akcionara, na prijedlog Odbora direktora – pojasnili su iz MKI-a.
Iz MKI-a dodaju da su kao resorno ministarstvo odgovorno pristupili i ovome pitanju.
– Nakon saznanja da je Odbor direktora predložio donošenje odluke o kupovini broda ,,Af Franceska“ uputili smo Odboru direktora zahtjev za dostavljanje određenih relevantnih informacija – kazali su iz MKI-a.
U odgovoru na upit MKI, Odbor direktora je, pored ostalog, naveo da feribot ,,Af Franceska“ ima obnovljenu klasu do 2028. godine i da je u ,,jako dobrom stanju“ iako je star 43 godine, što, kako je navedeno, garantuje njegovu eksploataciju i održavanje linije za barem deset godina uz neophodna ulaganja po pitanju produženja klase tokom 2028. godine. Uprava barske kompanije je navela i da je procjena da je u ovom trenutku vrijednost broda u „scrap-u“ oko tri miliona eura, što garantuje povrat polovine uložene vrijednosti u njegovu kupovinu nakon isteka perioda njegove eksploatacije.
Navedeno je da će sredstva za njegovu kupovinu biti obezbijeđena iz sopstvenih izvora prodajom stanova na tržištu, odnosno realizacijom projekta „Stara upravna zgrada“, čime se, kako kažu, štedi na troškovima kamata.