Ministar saobraćaja i pomorstva Filip Radulović naglasio je da je odlukom Vlade, da Luka Kotor ubuduće ima ekskluzivno pravo za pilotažu, povećanu sigurnost plovidbe, kao i prihod države i kotorske opštine. Novi Zakon o sigurnosti pomorske plovidbe propisaće obaveznu upotrebu remorkera u Bokokotorskom zalivu. Pomorci će uskoro za dokumenta aplicirati preko interneta.
„Vlada je odlučila da ekskluzivno pravo za pilotažu u kotorskom akvatorijumu ubuduće ima Luka Kotor. Nakon nekoliko godina, napokon je, na zakonit način uređena ta oblast, povećava se sigurnost plovidbe, a država i kotorska lokalna uprava ostvarivaće veći prihod“, istakao je ministar Filip Radulović.
Kako je rekao, umjesto dosadašnjih 250.000 fiksne koncesivne naknade, Luka Kotor će sada na godišnjem nivou plaćati 900.000 fiksne koncesivne naknade.
„To će se, zajedno sa variabilnom naknadom, donositi prihod od preko miliona eura. Mislim da smo uradili jednu izvanrednu stvar, kad smo njima dali aneks ugovora za koncesije za lučku pilotažu, tako se vrti para između opštine i države, umjesto da ide u ruke privatnika“, kazao je Radulović.
Luka Kotor u skladu sa zaključenim koncesionim ugovorom planira da gradi pilon.
„Ministarstvo će do kraja godine pripremiti novi Zakon o sigurnosti pomorske plovidbe. To je projekat koji je predviđen investicijskim programom za Luku Kotor kroz ugovor o prvenstvenoj koncesiji, a pilon je odavno predviđen prostorno-planskom dokumentacijom“, kazao je Radulović.
Ističe da im je namjera da obezbijede veći stepen sigurnosti pomorskog saobraćaja u Bokokotorskom zalivu i u Luci Kotor.
„Namjera nam je da propišemo obaveznu potrebu remorkera u Bokokotorskom zalivu i u Luci Kotor. Koordinaciono tijelo za pomorce i koordinaciono tijelo za implementaciju strategije razvoja pomorske prirode imaju zadatak da doprinose efikasnom sprovođenju sektorske politike u pomorstvu. Strategije kao krovni sektorski dokument će na ovaj način dobiti i administrativnu podršku da se aktivnosti ciljano usmjere na njenu, što im moguće bolju implementaciju. Želimo da imamo zadovoljnog pomorca koji na brz i efikasni način može da obavi sve potrebne procedure pred lučkim kapetanijama“, istakao je Radulović.
Skoro pa sve što tiče papirologije, kako smatra, treba da se digitalizuje.
„Intenzivno sarađujemo sa ministarstvom unutrašnjih poslova po ovom pitanju.Ono što u ovom trenutku mogu reći jeste da su počele aktivnosti na uparivanju softverskih rješenja oba nadležna organa. Uskoro ćemo izvršiti i nabavku potrebne opreme za prikupljanje dijela biometrijskih podataka. Ono što želim da naglasim jeste da ćemo od otvaranja ove linije imati brojne benefite“, uvjerava ministar saobraćaja i pomorstva.
Smanjiće se, navodi, gužve na graničnom prelazu između Crne Gore i Hrvatske, rasteratiće se putna infrastruktura, a u konačnom imaćemo naplatu određenih taksi.
Operator linije će biti kompanija Kompas, a linija će biti sezonskog karaktera.
Kapacitet broda koji će prevoziti putnike je 1.040 mjesta.