“Memorandum će toga dana u 11 sati u Opštini Berane potpisati predsjednik Vlade Crne Gore Dritan Abazović, predsjednik opštitne Berane Vuko Todorović i njemački investitor Majk Štajnmiler” – kazali su u Opštini Berane.
Ranije su i njemački državljanin Štajmiler, kao predsjednik odbora direktora Aerodroma Crne Gore Eldin Dobardžić, najavili za naš portal i televiziju je Momeorandum spreman I da će biti ubrzo potpisan.
Dobardžić je tada kazao da je korak nakon toga koji bi se trebao uraditi da Ministarstvo kapitalnih investicija u planu za koncesije već za ovu godinu koja je aktivna, a datumski se vezuje za kraj aprila, uvrsti i davanje Aerodroma u Beranama za koncesiju.
Njemački državljanin je kazao da su njegove namjere iskrene i da želi da pomogne Beranama i sjeveru Crne Gore, uz uvjeravanja da ovaj zaboraveljeni sjeverni aerodrom može da bude izgrađen po svim njemačkim i evropskim standardima, kao i da može da radi svih 365 dana u godini, bez obzira na vremenske prilike.
Prema njegovim riječima iza ovog projekta i iza njegove kompanije stoji švajcarsko-američki koncern, koji raspolaže u svakom trenutku sa kapitalom od deset milijardi eura. Projekat podrazumijeva otvaranje dvije fabrike i aerodrome, i zato se više koristi izraz air park, a ne aerodrome.
Majk Štajnmiler (Maik Steinmuller) vlasnik je kompanije “Elite-private-jet-sevice” i tvrdi da je spreman da odmah obezbijedi novac i započne posao oko valorizacije beranskog aerodroma.
Njegova kompanija već četiri godine je partner Minhenske konferencije i zvanični je prevoznik, što, kako objašnjava, znači da ako nega delegacija ne dolazi svojim avionom u Minhen, onda usluge avio prevoza pruža Štajnmilerova kompanija.
Njemac je naglasio da ne traži nikakvu finansijsku pomoć, i da je investicija u potpunosti njegova.
“Ni Berane ni Crna Gora ne mogu biti na gubitku, a ja ne bih ulazio u taj posao da nisam siguran u dobit” – kazao je ranije Štajnmiler.
Beranska vazdušna luka ima dugu tradiciju, ali u funkciji civilnog ili kargo saobraćaja nije već četiri decenije. 1974. godine vojska tadašnje SFRJ, uradila je kvalitetnu pistu, dužine dva kilometra i širine skoro pedeset metara, koja i poslije četiri i po decenije, do danas, odolijeva zubu vremena.
Njemački investitor je najavio potpunu dogradnju i modernizaciju ovog aerodroma po svim njeamčkim i evropskim standardima.