HomeStavMedojević: “RAZVOJNA BANKA” TEMPIRANA MINA U FINANSIJSKOM SISTEMU I JAVNIM FINANSIJAMA

Medojević: “RAZVOJNA BANKA” TEMPIRANA MINA U FINANSIJSKOM SISTEMU I JAVNIM FINANSIJAMA

"Ono što ovog Monstruma čini opasnim po finansijski sistem i javne finansije, kao i sigurnost depozita građana i privrede jeste činjenica da se na ovu klasicno komercijalnu banku u državnom vlasništvu nece promjenjivati zakon o bankama i kreditnim institucijama". 

Nevjerovatno je, da niko iz opozicije, Centralne banke, stručne javnosti nije podigao glas protiv Zakona o razvojnoj banci Crne Gore, koji je pripremljen van Crne Gore i najvjerovatanije, u režiji finanisjkih spekulanata iz Spajićevog okruženja koji su vec osjetili slabost i nekompetetnost  crnogorske vlasti. Finansijsko -politicki lešinari poznati pod kodnim imenom “Trebinjska grupa” pripremili su zakon koji otvara pravne pretpostavke za osnivanje finanijskog monstruma, nastalog iz protivprirodnog bluda politike, prevaranata i jadne države.

Ovim zakonom osniva se visokorizični finansijski mehanizam, koji ce imati mogucnost da prikuplja sredstva iz budžeta države, od stranih institucionalnih i komercijalnih kreditora, ali i od građana i privrede ( što je presedan) i koji ce moći da se bavi domaćim i međunarodnim platnim prometom, plasiranje sredstava privredi i stanovništvu ( ???) , transakcijama na domaćim i stranim finansijskim tržištima, dakle svim onim bankarskim poslovima kojima se bave KOMERCIJALNE BANKE.

Dakle, spekulanti iz Trebinjske grupe su, preko nekompetetnog i nezainteresovanog crnogorskog Parlamenta, kreiralo opasni i visoko rizični hibrid razvojne i klasične komercijalne banke sa univerzalnim servisima.

Ova MONSTRUM banka ce moći da prikuplja depozite od građana i privrede i da ih plasira na bankarskom kreditom tržištu, ali i da ih ulaže u berzanske transakcije, osnivačke uloge pravnih lica i druge instrumente na finansijskom tržištu.

Državna banka koju osniva Vlada, ali zakon nije predvidio obavezno članstvo ministra finansija i drugih članova Vlade u organima upravljanja banke, pa samim tim nije garantovana politička odgovornost Vlade za poslovanje ove banke. Spajić, dakle u nadzorni odbor i upravu može postaviti svoje “školske” drugove, kao i tzv “nezavisne” članove ( ko je nezavistan odlučiće Spajic&Krvavac) .

Ono što ovog Monstruma čini opasnim po finansijski sistem i javne finansije, kao i sigurnost depozita građana i privrede jeste činjenica da se na ovu klasicno komercijalnu banku u državnom vlasništvu nece promjenjivati zakon o bankama i kreditnim institucijama. 

Spajić ce kontrolisati upravu koji će sam postaviti preko privatnog revizora, kojeg će sam odabrati i plaćati.

Preciznije receno, nece biti spoljne kontrole nad poslovanjem ove banke. Ni Vlada, ni Parlament, niti poslodavci neće imati nikakve zakonske mehanizme da kontrolišu kako će uprava banke plasirati državna sredstva, kredite koje je država uzela i prenijela ovoj banci, kredite koje je sama banka uzela i depozite gradjana i privrede.

Otvara se dakle pitanje ogromnog moralnog hazarda koji je posledica konflikta ličnog ( Spajicevog i Krvavčevog), grupnog ( Trebinjske grupe i kripto-gej lobija) i interesa države, gradjana i privrede čijim novcem upravlja grupa odabranih pojedinaca.

Imajući u vidu “moralni” kapacitet Spajića i njegovu “laku ruku” kada je u pitanju pljačkanje države i državnog novca, jasno je da su rizici od političkog uticaja, zloupotrebe i korupcije, ogromni, opasni i sistemski i svjesno ugradjeni u njene temelje.

Normalno je bilo da razvojna banka bude :

 1.precizno ograničena zakonom u smislu načina prikipljanja sredstava ( iskljucivo drzavni budzet i medjunarodni izvori ) 

2. zakonom ograničena za plasiranje sredstava koji mogu biti samo u funkciji podrške razvojnim projektima ( obezbjedjivanje dugoročnih izvora kapitala za projekte proizvodnje, supstitucije izvoza, otvaranja radnih mjesta,  infrastrukturnih projekata i sl) 

3. Vodjena od strane Vlade gdje bi u nadzornom odboru morali biti ministri, na celu sa Ministrom finansija, poslanici ( najmanje jedan iz opozicije) i predstavnik udruženja poslodavaca

4. Kontrolisana od strane DRI, a ne privatnog revizora jer se radi o trošenju novca poreskih obveznika

5. Kontrolisana od strane Parlamenta kroz raspravu i usvajanje izvjestaja o poslovanju , jedan put godisnje.

6. Ogranicena da ne moze plasirati novac u hartije od vrijednosti ciji izdavač nije država ili medjunarodna finansijska organizacija, EU i slicno.

7. Ogranicena da ne moze plasirati novac gradjana u rizične finansijske derivate, a posebno kriptovalute.

Ovako će Spajić i njegova družina drumskih razbojnika dobila skupu igracku, sa kojom ce se igrati novcem poreskih obveznika vez ikakve institucionalne, politicke i lične odgovornosti, lišeni uobicajenih eksternih mehanizama kontrole.

Državna komercijalna banka, koju država ne kontrolise, ne kontroliše Centralna banka, ne kontrolise DRI, a koja prikiplja novac od države, stranih kreditora ( uz garancije drzave), gradjana i privrede i troši kako Spajic i družina požele.

Profit Spajiću i “školskim” drugovima, a rizici, troškovi i gubici građanima. Paf-Paf.

POVEZANI TEKSTOVI
- Advertisment -
Google search engine

pOPULARNO

Recent Comments