HomeFokusMagistrale i auto-put spremni za zimu

Magistrale i auto-put spremni za zimu

Iz Monteputa navode da je ovo preduzeće izvršilo sve neophodne pripreme za zimsko održavanje auto-puta, što, kako kažu, podrazumijeva nabavku potrebne mehanizacije, sredstava i opreme

Magistralni i regionalni putevi spremno dočekuju predstojeću zimsku sezonu, saopšteno je Pobjedi iz Uprave za saobraćaj. Iz preduzeća Monteput, koje gazduje auto-putem, poručili su da su izvršili sve neophodne pripreme za zimsko održavanje auto-puta, te da će se, tokom cijele godine, saobraćaj na auto-putu odvijati redovno.

“Magistralni i regionalni putevi spremno dočekuju predstojeću zimsku sezonu. Očekuje se nesmetano odvijanje saobraćaja, izuzev na putevima gdje je promijenjen režim saobraćaj zbog izvođenja radova. Na putevima gdje se izvode radovi i gdje je promijenjen režim saobraćaja, potrebno je da se vozači pridržavaju pravila i poštuju privremeno postavljenu saobraćajnu signalizaciju”, kazali su iz Uprave za saobraćaj.

Dobra saradnja sa Crnagoraputem

Dužina magistralnih i regionalnih puteva u nadležnosti Uprave za saobraćaj iznosi 1.935 kilometara, o kojima se brine firma Crnagoraput. Iz Uprave za saobraćaj podsjećaju da su zaključili ugovor o održavanju i zaštiti magistralnih i regionalnih puteva sa preduzećem Crnagoraput na period od četiri godine od 2019. do 2023. godine.

“Ugovor je zaključen na iznos od 37,99 miliona eura. Izvršene su sve potrebne pripreme za predstojeću zimsku sezonu, u prethodnom periodu imali smo dobru međusobnu saradnju”, rekli su iz Uprave za saobraćaj.

Iz Uprave navode da su u prethodnom periodu uložena znatna finansijska sredstva u putnu infrastrukturu, tako da su, kako kažu, mnogi od puteva rekonstruisani i izgrađeni.

“Na pojedinim putevima trenutno se izvode radovi: Cetinje – Čevo, Pljevlja – Metaljka prva faza, Lubnica – Jezerine, nastavak izgradnje bulevara za Tuzi, a u planu su veoma značajne investicije u putnu infrastrukturu. Bez obzira na značajna ulaganja u putnu infrastrukturu, potrebno je nastaviti dalja ulaganja u modernizaciju putne infrastrukture kao i u izgradnju novih puteva kako bi se bezbjednost svih učesnika u saobraćaju podigla na veći nivo”, poručili su iz Uprave za saobraćaj.

Pripreme za zimu

Iz Monteputa navode da je ovo preduzeće izvršilo sve neophodne pripreme za zimsko održavanje auto-puta, što, kako kažu, podrazumijeva nabavku potrebne mehanizacije, sredstava i opreme, zapošljavanja potrebnog broja radnika na održavanju, kao i njihovu obuku.

“Služba za zimsko održavanje, na osnovu monitoringa temperatura vazduha, u skladu sa planom zimskog održavanja, zadnjih nekoliko dana vrši preventivno posipanje kolovoza u cilju sprečavanja poledice usljed niskih temperatura. Sagledavajući sve okolnosti opravdano tvrdimo da će se, tokom cijele godine, saobraćaj na auto-putu odvijati redovno”, kazali su iz Monteputa i dodaju da, teoretski gledano, postoji scenario obustave saobraćaja na auto-putu, zbog bezbjednosti učesnika, usljed pojave vjetra koji prevazilazi proračunske vrijednosti koje su korišćenje kao ulazni podaci prilikom izrade projekta.

“Ali vjerovatnoća pojave takvog vjetra, usljed koga bi bila izvršena obustava saobraćaja, je veoma mala”, ističu iz Monteputa.

Iz ovog državnog preduzeća saopšteno je da u okviru baze za održavanje auto-puta zaposleno je 24 vozača-putara koji su dvadeset četvoročasovno prisutni na putu.

“Od opreme za održavanje auto-puta posjedujemo deset snjegočistača. Radi se o najnovim vozilima marke Mercedes Arocs, koja su opremljena posipačima i plugovima firme Rasco iz Hvatske. Svi posipači su kombinovani, što znači da se pomoću njih mogu izvoditi sve vrste posipanja puteva: tekuće posipanje, pomoću mlaznica na zadnjoj strani, vlažno posipanje, gdje se suva so na tanjiru za posipanje prethodno vlaži rastvorom slane vode, u razmjeri koja se prethodno zadaje na upravljačkoj strani u kabini i suvo posipanje soli”, naveli su iz Monteputa.

Plan preventivnog održavanja

Iz Monteputa naglašavaju da im je generalno plan da se primjenjuje metod preventivnog održavanja, odnosno primjena rastvora soli i aditiva u što većoj mjeri i njihovo nanošenje (apliciranje) na kolovoz prije početka padavina, kako bi se onemogućilo stvaranje naslaga leda na površini kolovoza.

“Za topljenje leda na ekstremno niskim temperaturama nabavili smo određenu količinu kalcijuma, koji u kombinaciji sa rastvorom soli djeluje vrlo efikasno i topi led i na temperaturama do minus 25 stepeni”, rekli su iz Monteputa.

Dodali su da posjeduju i dva najnovija specijalizovana radna vozila za održavanje puteva tipa Unimog U530, koja se osim u zimskim uslovima, kada čiste snijeg, koriste i za čišćenje i pranje kolovoza, pranje tunela, košenje trave, čišćenje rigola i kanala itd.

SourcePobjeda
POVEZANI TEKSTOVI
- Advertisment -
Google search engine

pOPULARNO

Recent Comments