Dok su iz Kolašina dali saglasnost, iz Berana se još nisu izjasnili, jer ne žele da odgovaraju za bezbjednost saobraćaja na putu koji nisu projektovali ni gradili
Još je neizvjesno kada će stanovnici sjeveroistoka države vidjeti svjetlo na kraju tunela Klisura. Otvaranje puta preko kog će se od Berana do Kolašina stizati za pola sata, iskomplikovalo je to što nije od državnog značaja, iako je investitor džavna Uprava za saobraćaj.
Zbog toga se 15. januara Uprava obratila opštinama Kolašin, Berane i Andrijevica sa zahtjevom da daju saglasnost za odvijanje saobraćaja na putu.
Dan nakon podnošenja zahtjeva, Opština Kolašin je dala saglasnost ali ne i Opština Berane, koja se još nije izjasnila, iako ne spore značaj otvaranja puta za čitav sjever.
„Opština Berane nema nadležnost na davanje saglasnosti za odvijanje saobraćaja i funkcionalno ispitivanje opreme u tunelu „Klisura“ – put Lubnice- Jezerine. Naime, kako Opština Berane nije učestvovala u projektu izgradnje ove saobraćajnice, ne možemo garantovati, odnosno snositi odgovornost za bezbjednost funkcionisanja saobraćaja“, saopšteno je iz Opštine Berane.
Kako će konačno riješiti ova agonija i konačno pustiti u promet put čija gradnja je počela u maju 2017. godine, a završetak prvobitno planiran u maju 2020. godine, iz Ministarstva saobraćaja nisu precizno odgovorili.
„Puštanju u probni rad prethodni niz radnji od više nadležnih subjekata, i kada se steknu uslovi definisani ugovorom i zakonom, predmetni put će biti pušten u saobraćaj. To što je predmetni put kategorisan kao državni nije razlog prebacivanja odgovornosti tj. kako Uprava za saobraćaj ne bi odgovarala za bezbjednost na pomenutom putu. Kada se završi rekonstrukcija predmetnog puta isti će biti kategorisan kao državni“, navode iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva.
Specijalno tužilaštvo već više od godinu i po razmatra informaciju o sumnjama da su prilikom gradnje tunela Klisura i rekonstrukcije dionice puta Lubnice -Jezerine počinjena krivična djela zloupotreba službenog položaja i nesavjestan rad u službi. U toj informaciji navodi se da su ta djela izvršena tokom mandata bivšeg ministra saobraćaja Osmana Nurkovića i bivšeg direktora Uprave za saobraćaj Sava Parače.
Pokrenut je postupak i pred Zaštitnikom imovinsko-pravnih interesa jer će građani, umjesto planiranih 35, ovaj put i tunel platiti više od 56 miliona eura, a sve zbog grešaka u projektovanju i povećanja cijena građevinskog materijala.