HomeDrustvoDRI: Veći broj nepravilosti u poslovanju UIKS-a u 2022.

DRI: Veći broj nepravilosti u poslovanju UIKS-a u 2022.

Državna revizorska institucija izvršila je reviziju godišnjeg finansijskog izvještaja Uprave za izvršenje krivičnih sankcija (UIKS) za 2022. godinu i utvrdila veći broj nepravilnosti u dijelu primjene Zakona o porezu na dodatu vrijednost. Nadležni kolegijum usaglasio se da konačni izvještaj dostavi Ministarstvu pravde, kao nadležnom ministarstvu, Odboru za ljudska prava i slobode i Upravi prihoda i carina Crne Gore.

Finansijskom revizijom je utvrđeno da je godišnji finansijski izvještaj Uprave za izvršenje krivičnih sankcija za 2022. godinu, prezentovan na fer i objektivan način, osim u dijelu izvještavanja o sopstvenim prihodima subjekta revizije jer isti nije ostvarene primitke u ukupnom iznosu od 43.924,03 eura, uplatio na žiro račun otvoren za te namjene, niti obavijestio Ministarstvo finansija o ostvarivanju istih, već zadržao u blagajni, čime je i onemogućio evidentiranje navedenih primitaka u okviru konsolidovanog računa trezora i Glavnoj knjizi trezora.

Takođe, UIKS nije u skladu sa Zakonom o budžetu i fiskalnoj odgovornosti i Pravilnikom o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet Crne Gore i budžete opština, izvršio evidentiranje i plaćanje izdataka sa odgovarajućih pozicija u ukupnom iznosu od 7.669,53 eura, dok je isplate naknada po osnovu ugovora o dopunskom radu u ukupnom iznosu od 45.662,29 eura izvršio na osnovu nepotpune dokumentacije (bez izvještaja o radu, kao dokazu o izvršenom poslu).

„Subjekt revizije nije u poslovnim knjigama pravilno evidentirao poslovne transakcije po osnovu ostvarivanja sopstvenih prihoda i plaćanja obaveza prema dobavljačima u ukupnom iznosu od 20.965,22 eura“, piše u izvještaju.

Revizijom pravilnosti utvrđeno je da Uprava za izvršenje krivičnih sankcija nije finansijske transakcije i druge aktivnosti u svim materijalnim aspektima uskladila sa zakonima i drugim propisima koji su identifikovani kao kriterijumi za predmetnu reviziju.

„Revizijom su utvrđene neusklađenosti poslovanja Uprave za izvršenje krivičnih sankcija sa: Zakonom o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru, Zakonom o budžetu i fiskalnoj odgovornosti, Zakonom o državnim službenicima i namještenicima, Zakonom o radu, Zakonom o obligacionim odnosima, Zakonom o državnoj imovini, Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o porezu na dohodak fizičkih lica, Zakonom o porezu na dodatu vrijednost, Uredbom o naknadi troškova zaposlenih u javnom sektoru, Uredbom o načinu vođenja evidencije pokretnih i nepokretnih stvari u državnoj svojini, Uredbom o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave, Pravilnikom o jedinstvenoj klasifikaciji računa za budžet Crne Gore i budžete opština, Pravilnikom o razvrstavanju materijalne i nematerijalne imovine po grupama i metodama za utvrđivanje amortizacije budžetskih i vanbudžetskih korisnika, Pravilnikom o kućnom redu u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija, Pravilnikom o načinu nošenja i rokovima trajanja uniforme službenika obezbjeđenja u Upravi za izvršenje krivičnih sankcija; Uputstvom o radu Državnog trezora, Uputstvom o bližem načinu vršenja popisa pokretnih i nepokretnih stvari u državnoj svojini, Uputstvom o načinu vršena kancelarijskog poslovanja, Odlukom o varijabilnom dijelu zarade, Odlukom o specijalnom dodatku i drugim internim aktima subjekta revizije“, navodi se. 

Dodaje se da je dubjekt revizije je dužan da, putem aplikacije DRI za praćenje preporuka (Registar preporuka), u roku od 30 (trideset) dana od dana prijema Konačnog Izvještaja o reviziji dostavi Državnoj revizorskoj instituciji Akcioni plan za realizaciju preporuka, a u roku od šest mjeseci, Izvještaj o realizaciji preporuka iz Izvještaja o reviziji.

Sourcertcg
POVEZANI TEKSTOVI
- Advertisment -
Google search engine

pOPULARNO

Recent Comments