HomeGlavne vijestiDok su čekali smjene, nisu izlazili iz biznis klase: Uprava To Montenegra...

Dok su čekali smjene, nisu izlazili iz biznis klase: Uprava To Montenegra obilato koristila povoljnosti

Članovi uprave državnog avioprevoznika “To Montenegro”, uoči očekivane smjene, maksimalno su koristili povoljnosti koje su sami sebi izglasali - da imaju neograničen broj “povlašćenih” povratnih avio-karata na letovima te kompanije u biznis klasi, pa je član Odbora direktora Orhan Hodžić u jednom danu 15. novembra podigao 14 “povlašćenih” karata za sebe i članove porodice, saznaju “Vijesti” od izvora u kompaniji.

Član Odbora direktora Orhan Hodžić uzeo 14 povlašćenih avio-karata za sebe i porodicu 15. novembra

Članovi uprave državnog avioprevoznika “To Montenegro”, uoči očekivane smjene, maksimalno su koristili povoljnosti koje su sami sebi izglasali – da imaju neograničen broj “povlašćenih” povratnih avio-karata na letovima te kompanije u biznis klasi, pa je član Odbora direktora Orhan Hodžić u jednom danu 15. novembra podigao 14 “povlašćenih” karata za sebe i članove porodice, saznaju “Vijesti” od izvora u kompaniji.

Vlada je na današnjoj sjednici smijenila čitav Odbor direktora.

Hodžićeve karte, prema dokumentaciji koju “Vijesti” imaju, se odnose na više termina u period od 15. novembra do 25. januara naredne godine za letove od Podgorice do Beograda i Ljubljane. Povratne karte na ovim letovima u biznis klasi, prema podacima sa sajta aviokompanije iznose od 260 do 380 eura. Na svim odobrenjima navedeno je da je riječ o privatnim letovima.

Članovi odbora direktora prema Pravilniku o korišćenju povlašćenog prevoza na linijama “To Montenegro’’, kojeg su sami usvojili, imaju pravo na neograničen broj “povlašćenih” karata, odnosno trebalo bi da plate samo dio iznosa aerodromskih taksi. Na dokumentu o odobravanju ovih karata nije naveden iznos koji Hodžić treba da plati.

Izmjene ovog Pravilnika, kojim su članovi odbora direktora dobili neograničen broj povlašćenih karata na privatnim letovima za sebe i članove porodice, kao i mogućnost da ih koriste u biznis klasi, usvojene su početkom ove godine. Prema informacijama “Vijesti” na izglasavanju ovih izmjena upravo je insistirao Hodžić. Tada je izglasana i mogućnost da se povlašćene karte mogu koristiti za privatne letove i nakon eventualne smjene ili prestanka mandata članovima borda.

Sve povlašćene avio-karte Hodžiću svojim potpisom je odobrio predsjednik odbora direktora Pavle Ljesar, dok su zahtjevi “na pažnju” bili upućeni i izvršnom direktoru Marku Anžuru. Izvor “Vijesti” iz kompanije kazao je i da se nikada do sada nije desilo da se jednoj osobi u toku jednog dana izda 14 povlašćenih karata i za ovako dug period, odnosno da se radilo najviše od dvije-tri karte dnevno.

Prema istom pravilniku, prema informacijama “Vijesti”, ostali zaposleni u kompaniji imaju pravo na jednu ovakvu kartu godišnje.

“Vijesti” su pitale “To Montenegro” i Hodžića o ovim povlašćenim avio-kartama, a odgovor je stigao samo iz aviokompanije.

“Korišćenje povlašćenih avio-karata kompanije se vrši u skladu sa Pravilnikom o korišćenju povlašćenog prevoza na linijama ‘ToMontenegro’, kojim je propisano da sva radno angažovana lica u kompaniji, kao i članovi Odbora direktora imaju pravo na ID (Industry Discount) popust. U skladu sa pomenutim Pravilnikom, prethodno navedena lica imaju pravo na neograničen broj karata na redovnim letovima ‘Air Montenegra’ bez prava rezervacije, tj. ukoliko su raspoloživa slobodna mjesta na letu, i pravo na po jednu povratnu kartu ili dvije karte u jednom pravcu u toku kalendarske godine, sa pravom rezervacije”, navedeno je u odgovoru iz “To Montenegra”, čiji je brend poslovanja “Air Montenegro”.

Na odobrenim zahtjevima za povlašćene avio-karte navedeni su precizni datumi odlaska i povratka, kao i brojevi letova pa su oni praktično već rezervisani.

Na pitanje šta znači povlašćena cijena avio-karte i da li se one odnose na komercijalna sjedišta ili biznis klasu, iz kompanije navode da se one odnose na ekonomsku klasu, ali da je članovi odbora direktora mogu koristiti u biznis klasi bez doplate ako tamo ima mjesta.

“Povlašćena cijena avio-karte uključuje pravo na povoljnost putovanja u ekonomskoj klasi uz obavezu plaćanja svih pripadajućih aerodromskih taksi. Za sva putovanja članova odbora direktora, izvršnog direktora, kao i članova posada u kompanijskoj uniformi, u slučaju raspoloživosti biznis klase u vrijeme zatvaranja check-ina, odobrava se upgrade iz ekonomske klase u biznis klasu bez naplate, tj. korišćenje sjedišta biznis klase u putničkoj kabini”, navedeno je u odgovoru.

Na pitanje na koliko povlašćenih avio-karata godišnje imaju pravo članovi upravnog odbora, kao i da li je tačno da zaposleni imaju pravo na jednu ovakvu kartu godišnje, iz kompanije su kazali da svi imaju jednako pravo.

“Kao i sva radno angažovana lica u kompaniji, članovi Odbora direktora kompanije imaju jednako pravo na neograničen broj karata na redovnim letovima ‘Air Montenegra’ bez prava rezervacije i pravo na po jednu povratnu kartu ili dvije karte u jednom pravcu u toku kalendarske godine, sa pravom rezervacije”, naveli su iz kompanije.

Da li će odlazeća uprava “regulisati” i dug “Oki Aira” od 200.000€

“Vijesti” su pitale i da li je završen presjek potraživanja “To Montenegra” od kompanija “Oki Air” na osnovu toga što je “Oki Air” na tri aerodroma u Podgorici, Beogradu i Ljubljani naplaćivao naknadu za višak prtljaga od putnika a da taj novac nije proslijedio kompaniji “To Montenegro”, kao i da li se priprema posebna odluka ili knjižno odobrenje kako bi se ovo potraživanja umanjilo.

“U cilju okončavanja presjeka potraživanja ‘To Montenegra’ od kompanije ‘Oki Air’ nacionalni avioprevoznik je izdao fakturu, a u slučaju potrebe za izdavanjem kreditne note ista će, kao što je slučaj i sa drugim partnerima, biti izdata u skladu sa utvrđenim procedurama i standardima”, naveli su iz “To Montenegro”.

Kontrola službenika aviokompanije utvrdila je da je “Oki Air” samo na aerodromu u Podgorici za period jun-decembar 2022. naplatio od putnika za ovu naknadu 70.000 eura, koje nije proslijedio “ToMontenegru”.

Za cijeli period od dvije godine od kada “Oki Air” radi za nacionalnu avio kompaniju na tri aerodroma, ranije je procjenjivan dug na iznos od 200 hiljada eura.

Kada je u septembru prošle godine izabran u odbor direktora Hodžić je bio vlasnik sve tri firme “Oki Air” na ovim aerodromima. On je tokom maja ove godine vlasništvo u ovim firmama prebacio na srodnike i povezana lica, jer je ugovor o nastavku usluga za “To Montenegro” isticao u junu i nije mogao biti produžen ako je član uprave u konfliktu interesa. Ugovor je potpisao Anžur, koji je nekoliko dana prije toga stupio na funkciju između ostalog i glasom Hodžića.

Prema informacijama “Vijesti” o spornom ugovoru obaviještena je nova uprava u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva.

POVEZANI TEKSTOVI
- Advertisment -
Google search engine

pOPULARNO

Recent Comments