Opština Berane uskoro bi mogla da postane vlasnik autobuske stanice u ovom gradu.
To je u izjavi za lokalni radio potvrdio menadžer Opštine Marko Lalević, navodeći da se za kupovinu autobuske stanice mogao upotrijebiti novac koji je Opština Berane prihodovala od prodaje gradskog – građevinskog zemljišta kod buvlje pojace.
– Početkom aprila njemačkom investitoru prodato je gradsko- građevinsko zemljište u zahvatu DUP-a Lijeva obala Lima, površine 8.698 metara kvadratnih, na kojem će kompanija Lidl graditi robno-distributivni centar. Od ove prodaje Opština Berane je prihodovala 1.991.842 eura. Dio tog novca biće usmjeren za izgradnju nove tržnice na istoj lokaciji, a jedan dio sredstava bi mogao biti upotrijebljen za kupovinu autobuske stanice – kazao je Lalević.
Kupoviona autobuske stanice, koja je već četiri godine van funkcije, bila je jedna od stavki i u projekcijama budžeta Opštine Berane za tekuću godinu. Međutim, kako su isticali iz lokalne uprave u minulom periodu nijesu uspijevali da dođu do sredstva za realizaciju ove zamisli.
– U datim okolnostima mi smo jedino mogli da obezbijedimo privremeno stajalište za autobuse. Znamo da to nije dobro rješenje, ali to je jedino što možemo s obzirom da se autobuska stanica nalazila u privatnom vlasništvu. Ostaje da se nadamo da će neko kupiti autobusku stanici i vratiti je u nekadašnju funkciji, jer je to od opšteg značaja. Između ostalog, Opština bi rado kupila autobusku stanicu i stavila je u odgovarajuću funkciju, ali za to treba da obezbijedimo novac – saopštavali su ranije iz lokalne uprave.
Autobuska stanica u Beranama, kako sastavni dio preduzeća za prevoz putnika „Simon vojaža“ u stečaju, već četiri godine je zatvorena za prihvat autobusa i putnika. Zato brojni autobusi koji prolaze kroz Berane, grad koji predstavlja najveće saobraćajno čvorište na sjeveru Crne Gore, za ukrcavanje i iskcavanje putnika i dalje koriste improvizovano autobusko stajalište postavljeno nedaleko od zatvorene a utobuske stanice. Na taj način konstantno se stvaraju saobraćajne gužve u ovom dijelu grada, s tim što ni bezbjednost učesnika u saobraćajnu na ovom mjestu nije riješena na odgovarajući način. Tim prije, što preko Berana, između ostalih, uglavnom saobraćaju svi autobusi koji se sa područja Srbije i Kosaova upute ka unitrašnjosti i primorju Crne Gore.
Podsjećamo, proces prodaje „Simon vojaža“ u stečaju, a samim tim i autobuske stanice, zastao je izvjesno vrijeme poslije dešavanja u Privrednom sudu, kada je uhapšen i stečajni upravnik ove kompanije Saša Zejak. On je prodaju Simon vojaža oglašavao šest puta, da bi njena vrijednost na poslednjoj licitaciji koju je on zakazao pala na 700.000 eura. Novi stečajni upravnik Lado Šekularac nakon toga je poništio sve radnje koje su u tom postupku sprovedene i za prodaju više puta oglasio samo autobusku stanicu, i to po cijeni od 920.000 era. Međutim, ni na jednoj licitaciji nije bilo zainteresovanih za kupovinu autobuske stanice. Stečaj u Simon vojažu, najvećoj autoprevoznoj kompaniji na sjeveru države uveden je nakon što su radniciprije toga godinu dana štrajkovali i tražili da im se isplate zarade i druga potraživanja.
Pozitivna reakcija radnika“Simov vojaža“
Bivši radnici „Simon vojaža“ nadaju se da će se poslije svega autobusku stanicu staviti u odgovarajuću funkciju.
– Poslije svega i zainteresovanosti Opštine da kupi autobusku stanicu očekijemo da će se u našem gradu organizovati prevoz putnika na odgovarajući način. Takođe, očekujemo da će se pred lice pravde izvesti svi oni koji su kumovali ovakvom stanju. Ubijeđeni smo da naša bivša firma može da radi, samo ako se u taj posao uđe pošteno i odgovorno – saopštili su bivši radnici.
Oni podsjećaju da su godinu dana štrajkovali i da je nakon toga uveden stečaj u njihovo preduzeće. Napominju da za tri godine nijesu primali plate, i da im za taj period nijesu uplaćivni doprinosi za penzijsko i zdravstveno osiguranje. Napominju da su tu i neisplaćene dnevnice, regresi i druge prinadležnosti.
Štrajk u „Simon vojažu“ počeo je u maju 2020. godine, a tada je privatni partner iz Luksemburga Siom Bernard tužio svog partnera u Crnoj Gori, funkcionera DPS-a Mehmeda Adrovića, optužujući ga da je falsifikovao njegov potpis. Taj predmet je još uvijek kod SDT-a.