Put od Kolašina do novog tunela Klisura može da nosi naziv „ničiji put“.
Dionica od 7-8 kilometara prema dva skijališta, nije ni opštine Kolašin, ni državna, ni vlasnika Ski-centra 1450, kako je ranije predstavnik te firme kazao.
To znači da niko nema obavezu da rekonstruiše saobraćajnicu koja će postati veoma prometna nakon otvaranja tunela Klisura.
Nedavno je pokrenut postupak za otkup prava vlasništva nad putem od stečajne uprave bivšeg skijališta Bjelasica.
Rekonstrukcija dionice od Jezerina do Lubnica, uključujući tunel Klisura, traje pet godina. Četrnaest kilometara puta i tunel od 2,8 kilometara firma Euroasfalt gradila je skoro koliko je trebalo za izgradnju 41 kilometra auto-puta, 32 tunela i brojnih mostova. Dakle, vremena da se definiše čiji je put od Kolašina do tunela Klisura bilo je na pretek.
Kako je kazao Vasilije Ivanović potpredsjednik opštine Kolašin, taj put se sada definiše kao ničiji put jer put je pod imovinsko-pravnim sporom.
„On je od firme ‘Bjelasica doo’ koja je u stečaju“, rekao je on.
Miroslav Mašić, generalni direktor Direktorata za državne puteve, ne zna sa sigurnošću šta se u listu nepokretnosti vodi i na koga se vodi taj određeni dio puta.
„Opština Kolašin je već pristupila da kažem rješavanju tog problema odnosno otklanjanju te greške koja je nastupila prilikom kupovine skijališta i knjiženjem imovine skijališta pa i dijela puta na, pretpostavljam, novo skijalište“, objasnio je on.
Dušan Kokić iz Uprave za saobraćaj tvrdi da su pokušavali prethodne četiri godine, dok se ovaj tunel radio, da dobiju urbanističko tehničke uslove kako bi uradili projektnu dokumentaciju i eventualno raspisali tender za izvođenje radova.
„Od strane opštine Kolašin ni od resornog ministarstva nismo mogli da dobijemo UT uslove pa od projektne dokumentacije nije urađeno ništa“, tvrdi on.
Da je prije četiri godine pokrenuta procedura prema stečajnoj upravi nekadašnjeg skijališta Bjelasica za otkup spornog dijela puta, danas bi država ne samo bila vlasnik već bi vjerovatno mogli imati rekonstruisanu i ovu dionicu koja počinje u Kolašinu na 900 metara nadmorske visine i penje se kod tunela na 1450.
Ivanović se nada da ćemo u toku godine riješiti imovinsko-pravne probleme i da će Uprava za saobraćaj uraditi idejno rješenje.
„Da već iduće godine krenemo u realizaciju rekonstrukcije tog putnog pravca“, kazao je on.
Očekuje se skoro otvaranje tunela Klisura ukoliko komisija za tehnički prijem da upotrebnu dozvolu ili dozvoli probni rad saobraćajnice.
Prema najavama iz ministarstva ta odluka mogla bi biti donijeta u toku naredne sedmice. A šta bi mogla biti prepreka za otvaranje tunela?
„Da ne rade ventilatori, da ne radi rasvjeta, da ne radi sistem dojave požara, onda da se ne može koristiti protivpožarni aparat i hidrantska mreža, što nije slučaj, ali na komisiji je to“, kaže Kokić.
„Nije na investitoru, ni izvođaču, ni nadzoru da to ocjenjuje. Oni su dali svoju izjavu da je to sve urađeno prema glavnom projektu i prema traženim uslovima kvaliteta“, pojasnio je on.
Otvaranjem tunela Klisura dionica od Kolašina do Berana biće veoma prometna. Trenutno na mnogim mjestima put ima ozbiljna oštećenja i rupe koje su posebno opasne za noćnu vožnju.
Ivanović se nada da će u saradnji sa ministarstvom saobraćaja i sa opštinom da ćemo, iako je to lični put, pobrinuti se da taj put bude koliko toliko bezbjedan za saobraćaj u skladu sa sadašnjom konfiguracijom.
„Na nivou opštine Kolašin, poslije odluka o kategorizaciji opštinskih puteva i taj put je svrstan u opštinski put tako da nema nikakve prepreke da se on koristi jer je javni put kao i svi drugi putevi u Crnoj Gori“, poručuje Mašić.
U Opštini Kolašin za TVCG su rekli da ne planiraju rekonstrukciju saobraćajnica koje prolaze kroz taj grad, već smatraju da će uz odredjene adaptacije one biti u stanju da prime veliki broj vozila koji se očekuje u narednom periodu.
U planu je izgradnja obilaznice oko Kolašina ali nijesu mogli precizno reći kada bi ona mogla biti izgrađena.
Ostaje da vidimo kako će funkcionisati saobraćaj novom trasom kojom će se za pola sata stizati od Kolašina do Berana.