Tviter je najavio da će od prvog aprila početi da uklanja stare besplatne plave kvačice sa naloga koji ih trenutno imaju i donijeti niz novih pravila na platformu.
Plave kvačice su dio tviterovog verifikacionog sistema putem kojih korisnici potvrđuju svoj identitet. Prije nego što je Ilon Mask preuzeo Tviter, one su uvjeravale da su odgovarajući korisnici aktivni, autentični i od javnog značaja. Verifikovani nalozi su takođe dobijali plavu oznaku besplatno.
Po svemu sudeći, bliži se kraj takvog sistema. Da bi zadržali svoje plave bedževe, korisnicima jedino ostaje da se prijave na Tviter Blue pretplatu. To je usluga koju je Mask vratio na Tviter krajem prošle godine i ona iznosi osam dolara mjesečno (84 dolara godišnje).
Prvoaprilska šala
Ilon Mask je posebno poznat po „trolovanju“ za prvi april, uključujući i slučaj kada je lažno tvitovao da je Tesla, njegova kompanija za proizvodnju električnih automobila, bankrotirala.
Iako nije isključena mogućnost da se radi o prvoaprilskoj šali, ovakav potez se očekivao već mjesecima i nije iznenađenje. Mask je još u decembru prošle godine tvitovao da će kompanija povući stare plave kvačice, jer je „način na koji su one izdate bio korumpiran i besmislen.“
Od tada, prilikom klika na kvačicu nekog „verifikovanog“ naloga, prikazuje se poruka: „Ovo je nalog sa zastarjelom verifikacijom. Može, ali i ne mora biti relevantno.“
Negativne posledice
Postavlja se pitanje da li se smisao plavih kvačica sa ovakvom odlukom gubi? Sada kada samo oni koji plaćaju mjesečnu pretplatu imaju verifikovan nalog, plavi bedž više ne predstavlja kredibilitet niti oficijalni izvor. Instiktivno, ljudi će još neko vrijeme gledati na takve naloge kao bitnije i važnije, ali na kraju će vjerovatno biti jasno da su to samo osobe spremne da plate da bi im se nalog razlikovao od „običnog“.
Nakon što je Tviter Blue program pretplate vraćen, platforma je bila preplavljena lažnim verifikovanim nalozima. Lažni nalog košarkaša LeBrona Džejmsa je saopštio da je on zatražio trejd, dok je lažni Donald Tramp tvitovao: „Zbog ovoga Maskov plan ne funkcioniše“.
Mask je povukao Tviter Blue program na par nedelja, a zatim je postrožen postupak dobijanja pretplate.
Pored plave kvačice, korisnici pretplate imaju niz dodatnih beneficija: Prikazuje im se 50% manje reklama i njihovi tvitovi imaju prioritet među drugim odgovorima, kao i veći rang u rezultatima pretrage.
Korisnici takođe mogu da uređuju tvit do 5 puta u roku od 30 minuta, kreiraju tvitove dužine do 4.000 karaktera i postavljaju video zapise u HD rezoluciji.