Broj dnevnik korisnika Fejsbuka u decembru 2022. je porastao na dve milijarde, što znači da ovu platformu u proseku koristi svaki četvrti čovek na svetu.
Neočekivani rast uneo je optimizam u kompaniju koja je pod pritiskom usled porasta troškova i pada reklama.
Akcije matične kompanije Meta porasle su za više od 15 odsto u trgovini posle radnog vremena, pošto je Mark Zakerberg, direktor kompanije proglasio 2023. „godinom efikasnosti“.
Kako je rekao, usredsređen je na smanjivanje troškova.
„Drugačije je sada okruženje“, ukazujući na pad profita u 2022. što je prvi put u istoriji kompanije posle višegodišnjeg rasta.
„Ne očekujemo da će se ovaj trend nastaviti, ali ne verujemo ni da će biti kao nekada“, dodao je.
Meta, u čijem vlasništvu su i Instagram i Vocap, najavila je prošle godine velike promene, poput smanjenja kancelarijskog prostora i otpuštanja oko 11.000 ljudi – 13 odsto zaposlenih.
Ovi potezi kompaniju su koštali 4,6 milijardi dolara, što se odrazilo na njen profit koji se skoro prepolovio.
Ipak, kompanija je 2022. zaradila oko 23,2 milijarde dolara.
„Bila je to izazovna godina, ali mislim da smo ostvarili dobar napredak“, izjavio je Zakerberg.
U septembru je kompanija saopštila da je prihod bio 32.2 milijarde dolara, što je pad od četiri odsto u odnosu na isti period godinu dana ranije
Bolje od očekivanog.
Meta je alarmirala investitore prošle godine kada je prvi put došlo do pada dnevnih, aktivnih korisnika, ukazujući da je usredsređena na ulaganja u virtuelnu stvarnost, poznatiju kao metaverzum.
Ali se broj korisnika u decembru povećao za četiri odsto u odnosu na prošlu godinu, posebno u Sjedinjenim Državama, Kanadi i Americi.
Iz kompanije dodaju da se i broj aktivnih korisnika njihove aplikacije povećao za pet odsto u odnosu na godinu pre.
Zakerberg je rekao i da kompanije ostvaruje rezultate zahvaljujući novom videu Rilsu (Reels) što i jeste prioritet kompanije pošto se suočava sa rivalima poput TikToka koji je popularan među mlađim korisnicima.
Dodao je i da se ti napori konačno isplaćuju i da su dolari od reklama počeli da prate korisnike do video snimaka.
Investitori su iskoristili kompanijska predviđanja o nižim troškovima i većoj prodaji nego što se očekivalo u narednim mesecima što je doprinelo povećanju vrednosti akcija.
Kompanija je takođe saopštila da će potrošiti dodatnih 40 milijardi dolara za otkup akcija, koje su naglo pale prošle godine zbog sumnji investitora u dalji razvoj firme.